Sunday, November 13, 2011

1/2 November~

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” 
(Surah Al-Baqarah: 216)
 
Allah lebih mengetahui segalanya.. :')

November~


  • Bulan last menduduki Kuala Kangsar.. 4.12 tarikh tetap pindah ke daerah lain.. Lepas nie menjadi warga Teluk Intan.. Selepas cat rumah dua tingkat tu, perasaan na duk situ membuak-buak.. Haha.. Tatau la kenape rase mcm seronok na duk situ dalam mase yg same sedey na tinggalkan bandar diraja yg penuh dengan kenangan yang sangat ta boleh dilupakan.. Aku lebih mengenali diri ak dengan membesar kat kk nie.. 13 tahun rase macam sekejap je mase tumbesaran berlaku.. Sedar ta sedar badan da kurus besar macam nie.. Haha.. Duduk kat t.i mst lg best sbb kat t.i ade Giant, TF, Billion, Marrybrown, McD.. *Itu yg didentingkannya* HAHA!~ Lagi satu, t.i dekat dengan umah opah belah ayah.. Umah opah belah emak pn kire dekat la jugak, 30 minit pejalanan.. Okie what? Boleh balik kampung slalu.. Hehe.. Let's hoping for the best living in t.intan.. InsyaAllah.. :D
  • Bulan ni juga ak ta dapat satu peluang yg ak inginkan.. Tape la, mungkin tade rezeki atau mungkin Allah tetapkan rezeki ak kat tempat lain? Ak rase down bila dapat tahu benda tu, tapi bila fikir balik ak masih muda dan peluang ade kat mane-mane, ak bangun semula.. Selagi ak masih hidup, ak masih boleh berusaha.. Kudrat, akal dan fikiran yang Allah bagi ta mudahkan untuk ak jatuh tergolek kena lenyek dengan lori-bas-ketapi.. HAHA!~ *ayat tabley blah* Sekarang ak bangkit dengan semangat yg kental.. ke bukan? XD
  • Bulan yang penuh dengan kegembiraan juga apabila ayah tersayang mendaftarkan kami adik-beradik ke Tabung Haji.. Mak ayah da lame daftar tapi ta berpeluang dipanggil lagi.. Haha.. Omakai, umuq kami berempat da tua baru dapat pegi haji ke ape? Tapi, ak bersyukur ak dapat daftar dalam usia yg macam ni.. Kalau ditunggu lagi, mesti la lagi tua umuq kami adik beradik.. Moga Allah memudahkan urusan kami sekeluarga dalam mengerjakan haji ini.. Kalau ta dapat pergi satu family pn, harap-semoga peluang Mak Ayah dapat pegi haji lebih awal dr tarikh yg diberitahu.. InsyaAllah.. :))
  • Highlight, bulan ni ak dapat sumtin yg sangat mengembirakan hati ak.. Haha.. Thanx ayah, sayang Ayah sangat-sangat.. Moga rezeki ayah dan kite sekeluarga lebih murah lagi lepas nie.. InsyaAllah.. Amin~
  • Bulan ni menunjukkan bahawa cinta ak pada Mr.H macam da pudar.. Kenape? Ak pn tatau la.. Mgkn hati ak dok pikiaq macam-macam sampai ak dengan sewenang-wenangnya mengabaikan Mr.H.. Sowea Mr.H, semoga jodoh kita berpanjangan eventhough saye rase saye mcm saye mengecewakan awak.. Seyesly sy ckp, hati saya ta kuat untuk teruskan kisah ini sebab sy mcm ta menghargai awk.. Moga-moga, bulan akn datang akan menceriakan kisah kita Mr.H.. I <3 u and i really do.. :')
  • Terakhir, eventhough ak macam rileks-rileks kat rumah nie, tapi ak sebenarnya mengharapkan sesuatu yg baik akan terjadi dan ia akan mengubah keadaan.. Ak akan selalu berdoa pada Allah agar peluang ak besar seperti orang lain juga.. Banyak lagi yg terjadi dalam bulan november nie, tapi malas na coret banyak-banyak.. Nanti macam menulis tanpa memikirkan perasaan orang yg membaca.. *ad ke orang bace? haha..*
  • Oh, lagi satu.. Bulan ini jugak membuatkan ak berfikir untuk memprivatekan blog ini atau menukar ke url lain? HAHA!~ Ini masih dalam penyelidikan.. =.="

Belum pn separuh bulan november ni, da banyak kejadian berlaku.. Moga-moga lagi separuh bulan november ini akan memberikan sinar yg baru dalam hidup ak da keluarga ak.. InsyaAllah.. Amin~ XD


By,

2 comments:

Ahmad Raimi said...

Weh apa ko dpt dr parent? sila upload gmbarnya! share skit :D

Ko ngan Mr H bawa berbincang la..mesti bleh nye :D

Nk private? Ha invite aku ler der :D

Niessaa said...

remy : haha.. mne bley hapload.. secret maa.. ak macam da mengecewakan Mr.H je.. huhu~ invite kau? erm.. erm.. erm.. mestila! :)