Monday, August 22, 2011

Achuum~

Haish~ Tengok tajuk pn da tau kenape kan?~

Yee.. Aku dilanda bersin, selesema and batuk (BSB).. Achuum~ Sroot-sroot~ Uhuk-uhuk~

Fuyyo! Sangat dugaan and ujian woo BSB tyme puase-puase nie.. Really annoying actually.. Semedang je bersin.. Bile da bersin, selesema la.. Tambah pulak batuk lepas tue.. Mant0p tu jemah~ :')

Yang menambahkan lagi dugaan tue.. Semalam, pegi sopim baju raye ngan family.. Mule-mule da okie, bile da jmp baju berkenan tapi masih berjalan mencari baju lain, kepale nie, mule la rase pusing na pitam kan disebabkan BSB nie.. Pfft~ Gile ta larat semalam.. Sangattt~~~

Tapi, dapat jugak sehelai baju da semalam.. Hehe.. Ta saba na tangkap gamba raye banyak-banyak sebab baju raye kami lawa.. Lagipun, baju tu nanti pakai tyme kak cik (mak sedare) bertunang.. Hee~ Bestnyeee..

So, sekarang bile da ade sehelai baju, mood na raye tue, ade la datang sikit demi sikit walaupun tengah BSB nie.. Plus++ ak masih berecord puasa penuh ramadhan kali ini.. Wakaka~ Nanti sabtu adek dari kelantan balek, kami bersopim kali kedua pulak.. Menambahkan ape yg tade lagi.. *Raya kali nie dwet ta byk sbb da ta dpt loan dr ytn* HAHA!~ Tu yg mood so-so je..

Tapi, tape la.. Janji baju raye first yang bertema-biru-argentina-semua-saudara-belah-mak da ade.. Jom Beraye Sumeee~ :))

Btw, sangat sedey mengenangkan puase yang lagi 7 hari akan meninggalkan kita.. Amacam amalan kita? Sudah cukupkah? :|

Tahun ini walaupun ta dapat bertarawih di masjid seperti biasa (ada hal yang ta dapat dielak), aku menambahkan amalan lain dengan berzikir dan mengaji selepas solat.. Walaupun ta sehebat orang lain, tapi aku cuba yang terbaik untuk diri aku.. Korang na cakap aku rugi? Sukati la.. Yang penting Allah tau masalah aku dan aku bangga dengan diri ak walaupun aku ta sehebat korang-korang.. :')


Achuum!! By,







7 comments:

cahayataqwa said...

slm...wah dh ade mood br syok raye...hehe...jgn lupa jln2 raya tau..koon..org beriman wajid dberi ujian oleh ALLAH SWT untuk mengetahui keimanannya...ko beruntung dberi ujian skrg dr org y terus alpa dgn dunia y sementara...semoga dn ddoakn ko terus bsbar dn kuat..ingat janji Allah SWT...

cahayataqwa said...

koon sori ek..t'antar byk plak tp x delete plak...ko tlg delete..hehe

Niessaa said...

ninis : HAHA!~ kau spam ak ke ninis? smp 15 komen bg turut2.. da delete da.. hee~
hehe.. thanx ninis.. yup~ Allah uji kite sbb Dia sayang kite kan.. Alhamdulillah.. semoga aku ta alpa dengan duniaaa~

mst la da ade mood rayee maa.. kau cmne? :)

cahayataqwa said...

ak tekn byk kali kot..xsbor puny pasl...haha
ak mesti ade mood raye punyer...hehe..xsbor nak raya tp sedih hati nak tinggl bln ramadhan..huhu

Niessaa said...

hehe.. patut la..
erm, tu la mood raye da mali da..
ramadan tgl bape ari je lg..
sobs.

Raimi said...

syukur aku x buta kaler..org gm mmg mcm ni..kretif bebenor meng-kaler2 kan post dia..huehuehue

Niessaa said...

remy : ahaha~ na bagi seronok sket bace kan.. kne la bekaler-kaler.. XD